Tutaj są wymieniane nasze działania w projekcie według ustaleń każdego miesiąca. Wszystkie zdjęcia i filmy znajdują się w materiałach w katalogu Albumy ZSSiO Gdańsk.

Po ustaleniach z partnerami, których jest wielu głównie z Turcji ustaliliśmy wspólnie podział zadań na miesiące od listopada 2019 do maja 2020. Tytuły stron i podstron stworzy założyciel Hasan Duzgunoglu - nauczyciel science w Turcji w Szkole Podstawowej.  Razem opracowywaliśmy kolejne działania dla naszych dzieci. Najbardziej cieszyły się wspólne challenge:)
Oto nasze działania:
LISTOPAD 2019
Where we are:)

Propozycja LOGO naszego  projektu STEAM TO ASTRONOMY 

Inne działania:
Przedstawienie nauczycieli  i uczniów projektu  na wspólnej tablicy padlet z krótkim opisem.

Stworzenie grupy na Watssapp

Tworzenie sloganów na temat projektu związanego z kosmosem
1. The cosmos is as big as our imagination is
2.We are free and equal in space
3. Space is our future
4.
Astronomy combines many fields of science and that makes us super scientists
5. The mysteries of space pull in like black holes

Grudzień 2019
Wycinanie szablonu hełmu astronauty przygotowanego przez partnera z Turcji 

Tworzenie ruchomego astronauty. W naszym wydaniu był ubrany żartobliwie w świąteczny kombinezon.

Stworzenie tablicy informacyjnej dotyczącej naszego projektu na korytarzu szkolnym. Prezentacja naszych prac.
Konstruowanie ruchomej mapy nieba - Atlas Nieba w wersji Polskiej i Tureckiej.  Po złożeniu dowiadywaliśmy się w jakich miesiącach i o jakiej godzinie widać dany gwiazdozbiór nad naszą półkulą i naszym krajem.
 W grudniu bawiliśmy się również TIKiem czyli Wordart i wordclouds WEB 20 Tool. Stworzyliśmy gwiazdę życzeń

Tworzenie tablicy szkolnej, wielkiego astronauty i rakiety - foto budki 

STYCZEŃ 2020
Astrokuchnia - fantazja nie miała granic przy  kreowaniu różnych smakołyków kosmicznych. koniecznie musiały być słodkie!

Budowa teleskopu - współpraca uczniów Liceum z uczniami 5 klasy Szkoły Podstawowej.
 
Tworzenie tablicy z najistotniejszymi wiadomościami dotyczącymi historii kosmosu.

Spacecraft model - budowanie  sondy kosmicznej, robiącej  wesołe zdjęcia. Makieta przygotowana przez partnera z Turcji. Wykonanie przez uczniów z zerówki  przy pomocy uczniów z klasy 8A.
Nasze sondy kosmiczne zostały zawieszone na Tablicy STEAM TO ASTRONOMY


LUTY 2020
Utworzyliśmy  grę na bazie QR code po angielsku dla naszych partnerów
Sami też się nieźle bawiliśmy.
Dostaliśmy challenge. Namaluj swoją planetę - szablon od partnerów z Turcji. z przyjemnością podjęliśmy to wyzwanie:)

Uczestniczyliśmy w dniach bezpiecznego internetu. W szkole były postery na temat zasad bycia bezpiecznym użytkownikiem, Odbyły się debaty, gry, webinaria  oraz Ogólnopolski test DBI
Następnym zadaniem ustaliliśmy , ze wykonamy fazy księżyca. 
Oj na tym projekcie wkradł się błąd, bo zamieniliśmy nów z pełnią. Dzięki uwadze kolegom z Turcji dokonaliśmy poprawę:)
Wykorzystanie wirtualnej technologii w zdobywaniu wiedzy o kosmosie
Ostatnim zadaniem miesiąca było zbudowanie teleskopu
 

MARZEC 2020 początki kwarantanny 
W macu rozpoczęliśmy swoje zadania w szkole, jednak od połowy musieliśmy zostać w domu z powodu pandemii  wywołanej koronawirusem. Dzięki różnym technologiom i aplikacjom nadal pracujemy wspólnie nad naszymi projektami.
To są nasze propozycje zegar słonecznego - this is our sundial

Luminos Constellation Production Event, czyli tworzenie domowych świetlnych gwiazdozbiorów

Telescope sky observation - Moon 

Kwiecień 2020. Nadal w kwarantannie
Uczeń naszej szkoły Krzysztof B. wziął udział w konkursie międzynarodowym na temat konstrukcji skafandra kosmonauty na stronie Stellalab. Otrzymał nagrodę Valentina Terieskowa za wykonany strój, kreatywność i charyzmę:) 

Założyliśmy bloga, na którym dzieliliśmy się aktywnościami i wykonanymi zadaniami. Każde były dla nas inspiracją. 

30 marca odbyło się wspólne webinarium, na którym omawialiśmy sprawy techniczne. co należy poprawić na danych stronach i jak podpisywać prace, co jeszcze komu brakuje i jak sobie nawzajem pomóc.
Kwiecień 2020 w epoce Pandemii 
Pomimo pandemii i izolacji domowej nie poddaliśmy się i pracujemy razem dzielnie. Spotykamy się on line na webinariach i omawiamy wspólnie nasz projekt. Dla wszystkich jest tonowa sytuacja. Szkoły tureckie kończą rok szkolny szybciej niż polskie dlatego w maju postanowiliśmy zakończyć nasz piękny i bogaty w działania projekt.
Tymczasem w kwietniu...
3 kwietnia spotkaliśmy się po raz kolejny online na webinarium utworzymy na platformie Zoom. Dyskutowaliśmy o tym jak spędzamy czas w domu podczas pandemii oraz dyskutowaliśmy o wspólnych pracach w projekcie oraz o wyznaczonych zadaniach. Założyciele projektu są tak aktywni, że bardzo by chcieli mieć wszystko pod kontrolą dlatego wszystkie ustalenia wspólne zapisywali na stronie i ustalali kolejność wpisów, żeby nie było bałaganu. Pomysły były wspólne po burzy mózgów. Fajnie se pracuje w takim zespole:)
Następnie stworzyliśmy domowymi siłami ręczne planetaria - Hand Planetarium. Oto zestawienie prac i zdjęcia konstruktorów

Kolejnym wyzwaniem było stworzenie Kamery Obscura. podczas nauki domowej wykorzystaliśmy  nauczanie interdyscyplinarne ponieważ na fizyce w 8 klasach obecnie jest temat optyka i ten temat idealnie się wstrzelił w podstawę programową. ponad to Kamera miała być stworzona z odpadów domowych, jako zadanie z chemii - skład i długość rozkładu użytych materiałów.  Część w pdf nie zmieściła się rozmiarem, więc pozostanie jako tajny materiał, ale częścią możemy się pochwalić tutaj:
Obserwacje nieba w kwietniu. było wiele ciekawostek, Księżyc, Wenus na tle plejad oraz przelatujące satelity ustawionych w rządku jak klucz łabędzi 
12 kwietnia odbyło się kolejne webinarium dotyczące promocji projektu na różnych stronach, blogach...nauczyciele, którzy biorą pierwszy raz udział w projekcie chcieliby złożyć wniosek o odznakę jakości, ale czują się bardzo niepewnie. omawialiśmy z nimi krok po kroku jak powinni się do tego zabrać. To było bardzo twórcze spotkanie, które przeniosło się na dyskusję na wspólnym watsappie.

Maj 2020 W stałej izolacji domowej nasz projekt powili dobiega końca. Dzieci jednak nie opuszczał zapał do pracy. Tym razem budowaliśmy wodne rakiety, lub rakiety jakie kto potrafił by choć trochę poleciały. Krzysia poniosło i zbudował całą stacje dla rakiet z wyrzutnią z lego.:)
Napisaliśmy także wspólne opowiadanie o dziewczynce, która uczestniczyła w naszym projekcie i jak przeżywała kolejne zadania do wykonania.
Wszystkie nasze działania zebraliśmy w jedną książkę,

Na zakończenie wypełnialiśmy kwestionariusz na temat naszego projektu 

Hasan zrobił dla każdego uczestnika certyfikat uczestnictwa w barwach naszego projektu:) To była miła niespodzianka!
15.05.2020
Mieliśmy kolejne webinarium dotyczące wypełniania dokumentów na odznakę jakości. Było bardzo miło i trochę smutno, że to już koniec.
Zrobiliśmy zdjęcie pamiątkowe :)

Yorumlar

Popüler Yayınlar